اتصال مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای با موبایل‎

1407501_979

فهرست مطالب

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، جهت افزایش تعداد مشترکان اسپیس ایکس تصمیم دارد امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به‌ طور مستقیم و از طریق گوشی‌های هوشمند فراهم سازد.

 

استارلینک یک سرویس اینترنتی مبتنی‌ بر ماهواره است که اسپیس ایکس آن را با هدف ارائه و دسترسی به اینترنت با کیفیت بالا و پرسرعت به مناطق محروم و دورافتاده توسعه داده است و همچنین این شبکه از مجموعه ماهواره‌های کوچکی بهره گرفته که در مدار پایینی زمین قرار دارند، این دو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند تا دسترسی به اینترنت پهن‌باند را فراهم کنند.

تعداد ماهواره‌های این شبکه تا سپتامبر 2022 به بیش‌ از 3000 رسیده و هدف نهایی آن این است که 12000 ماهواره در مدار زمین مستقر کند و تا ژوئن 2022 این سرویس دارای تعداد مشترکانی بیش‌ از 500 هزار نفر بوده است اما ایلان ماسک به‌دنبال جذب مشتریان بیشتر می باشد زیرا قصد و هدف اسپیس ایکس این است که امکان اتصال به شبکه‌ی استارلینک را به‌ طور مستقیم از طریق گوشی‌های هوشمند فراهم سازد.

هم اکنون کاربران جهت استفاده از خدمات استارلینک باید تجهیزات خاصی مانند گیرنده و آنتن خریداری کنند. با این حال اسپیس ایکس درحال توسعه‌ی فناوری جدیدی است که به کاربران این اجازه را می‌دهد ازطریق گوشی‌های هوشمند خود به‌ طور مستقیم به شبکه‌ی استارلینک متصل شوند و با این راهکار دیگر نیازی به خرید تجهیزات اضافه ندارید.

با انجام این‌ کار دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت از فضا و استفاده از قابلیت‌های استارلینک بسیار راحت‌تر خواهد شد.

براساس گزارش Gizmochina، اسپیس ایکس به منظور تجهیز کردن برخی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک به سخت‌افزار Direct-To-Cellular، یک درخواست به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) ارسال کرده است.

این اقدام این اجازه را به کاربران گوشی‌های هوشمند می‌دهد که به‌ طور مستقیم به شبکه‌ی استارلینک متصل شوند و دسترسی به اینترنت پرسرعت از فضا دراختیار آن‌ها قرار بگیرد.

در حال حاضر اسپیس ایکس 3500 ماهواره‌ی استارلینکنسل اول را به‌ فضا پرتاب کرده و مجوز FCC را برای پرتاب 7500 ماهواره‌ی نسل دوم دیگر تا پایان دهه‌ی جاری دریافت کرده است. همچنین این شرکت امید دارد که با سخت‌افزار جدید Direct-To-Cellular، خدمات صوتی و مرور وب، پیام‌ رسانی را با حداکثر سرعت 18.3 مگابیت برثانیه به مشتریان خود ارائه کند.

برنامه‌ی اسپیس ایکس به منظور ارائه‌ی دسترسی به استارلینک از طریق گوشی‌های هوشمند قدمی بسیار مهم در اهداف این شرکت به حساب می‌آید. البته شرکت‌های دیگری مانند AST SpaceMobile نیز در حال توسعه‌ی فناوری‌های لازم به منظور ارائه‌ی خدمات پهن‌ باند مبتنی ‌بر ماهواره به کاربران گوشی‌های هوشمند است.

به هرحال مجموعه‌ی بزرگ ماهواره‌های اسپیس ایکس و همکاری آن با T-Mobile موجب می‌شود مزیت‌های بسیار خوبی در رقابت با سایر شرکت‌ها داشته باشد.

اگر همه‌ چیز طبق برنامه پیش برود اسپیس ایکس این توانایی را دارد که تا سال 2024 با 2000 ماهواره‌ی نسل دوم استارلینک امکان اتصال گوشی‌های هوشمند به این سرویس را برای کاربران فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *